شرکت پخش ماندگار : به بیان سادهتر، بازاریابی ایمیلی نوعی بازاریابی مستقیم است که از وسایل ارتباط الکترونیکی برای ارسال ایمیلها تجاری به مخاطبان استفاده میکند. این ابزار یکی از قدیمیترین و در عین حال قدرتمندترین تاکتیکهای بازاریابی دیجیتال است.
قدرت این ابزار از عوامل زیر نشأت میگیرد.
پیش بینیها و دادههای موسسه تحقیقاتی ژوپیتر نشان میدهد که ۸۸ درصد از کاربران آنلاین ایالات متحده از انواع ارتباط الکترونیکی استفاده میکنند که برابر با ۷۷ میلیون نفر در ایالات متحده هستند که در حال استفاده از این اختراع میباشند.
این یک آمار حیرت انگیز است، زیرا سه چهارم کل خانوارهای ایالات متحده را تشکیل میدهد. در حالی که ایمیل عامل محرک تغییر ارتباطات بوده است، از طرفی باعث ابداع روشهای جدید بازاریابی و تبلیغات برای مصرفکنندگان شده است.
دیگر امیدی به درگیری مشتری به وسیله ایمیلها یک طرفه وجود ندارد. ما مجبور به حدس زدن در مورد ارتباط و تأثیر پیام جمعی نیستیم. تبلیغات ایمیل به عنوان یک ابزار بازاریابی با فراهم کردن گفتگوی دو طرفه، پیام رسانی شخصی و تجزیه و تحلیل داده محور، دریچهای به روی دنیای بزرگی از امکانات مختلف، باز کرده است.
اکنون بیش از نیمی از جمعیت جهان از ایمیل استفاده میکنند. رادیکاتی در اوایل سال ۲۰۱۹ آمارهای جدیدی را منتشر کرد که نشان میدهد تعداد کاربران فعال ایمیل به ۳٫۹ میلیارد رسیده است (رادیکاتی). به عنوان یک مقایسه، ۳٫۵ میلیارد کاربر رسانههای اجتماعی در سراسر جهان وجود دارند.
تعداد کاربران اجتماعی چشمگیر است، اما هنوز نسبت به تعداد کاربران ایمیل کمتر هستند. اگر به دنبال نفوذ بیشتر به بازار خود هستید، ایمیل برای شروع گزینه بسیار مفیدی است.
به گزارش آمارهای جدید، ۶۰ درصد از مصرفکنندگان اعتراف میکنند که از طریق ایمیلها بازاریابی ایمیلی اقدام به خرید فوری کردهاند. مشاوره تبلیغاتی در سال ۲۰۰۸، همان گزارشها نتیجه گرفتند که ۴۴ درصد از مصرفکنندگان اظهار داشتند که از طریق ایمیلها بازاریابی ایمیلی طی یک سال اخیر خریدهای آنلاین انجام دادهاند و ۴۱ درصد نیز همین میزان را برای خریدهای آفلاین گزارش کردهاند.
پیام واضح است: این اختراع جدید به نام ایمیل ابزاری قدرتمند شخصی و تجاری است. درک چگونگی بکارگیری و هدایت ایمیل به عنوان یک وسیله ارتباطی بازاریابی برای هر کسبوکار در هر صنعتی بسیار مهم است.
یکی از بزرگترین مزیتهای بازاریابی ایمیلی این است که به بازاریابان اجازه میدهد ایمیلها هدفمند ارسال کنند. تبلیغات چاپی، رادیویی و تلویزیونی بطور غیرمستقیم منتشر میشود و اغلب به مصرفکنندههایی میرسد که هیچ علاقهای به محصول معرفی شده ندارند.
اما بازاریابی از طریق ایمیل به شرکتها این امکان را میدهد که تبلیغات خاصی را به مشتریان خاص خود اختصاص دهند. تراکت اگر مشتری در گذشته از برند کفش خاصی استفاده کرده باشد، شرکتها میتوانند کوپنی از همان برند را برای وی ایمیل کنند با توجه به این نکته که میدانند مشتری نسبت به آن ابراز علاقه کرده است.
شرکتها میتوانند تصمیم بگیرند که خودشان به مدیریت کمپینهای بازاریابی ایمیلیشان بپردازند و یا از بین بیش از ۱۰۰ شرکت مختلفی که خدمات بازاریابی ایمیلی ارائه میدهند، یکی را انتخاب نمایند. پخش تراکت این سرویسها ابزارهای نرم افزاری سادهای را ارائه میدهند که به شرکتها امکان میدهد تا لیستهای ایمیل خود را مدیریت نموده، تبلیغاتشان را طراحی کرده و هر چند وقت یک بار به آنها دسترسی پیدا کنند.
به دلیل کم هزینه بودن برای هر مخاطب، بسیار مقرون به صرفه است
قابلیت هدفگذاری بسیار بالایی دارد
قابلیت تطبیق در مقیاسهای بسیار گسترده دارد
کاملاً قابل اندازهگیری است
علاوه بر موارد فوق، اصلیترین نقطه قوت بازاریابی ایمیلی این است که از پر بازدیدترین نقطه اتصال مشتری با اینترنت یعنی صندوق ورودی ایمیل آنها استفاده میکند.
بازاریابی ایمیلی ابزاری است که برای ایجاد روابط با مشتریان فعلی و همچنین مشتریان بالقوه مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از این ابزار باید موجب شود نگهداشت مشتریان و ارزش مشتری به حداکثر برسد، که در نهایت این امر باید به بازده بیشتر سرمایهگذاری منجر شود. از ایمیل نه تنها برای بالا بردن نگهداشت مشتریان استفاده میشود، بلکه در راستای فراگیری، استراتژیهای تلفن همراه و حتی رسانههای اجتماعی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
تعریف بازاریابی ایمیلی
ایمیلها ابزارهای الکترونیکی هستند که طیف گستردهای از اطلاعات را اعم از اطلاعات ویژه مربوط به محصول، تغییرات مرتبط با خط مشیها و تهای سازمان، پیشنهادات حمل و نقل رایگان و موارد دیگر را به منظور برقراری ارتباط ارسال میشوند. بازاریابی ایمیلی به استراتژی استفاده از ایمیلها الکترونیکی برای تبلیغ محصولات، آموزش مشتریان و پیشنهادات تشویقی فروش اتلاق میشود.
از طریق ایمیل، شرکتها میتوانند مشتریان خاصی را که علاقهمند به محصولات یا برنامههای ویژهشان هستند، هدف قرار دهند. مشاوره تبلیغاتی همچنین امکان برقراری ارتباط سریع و فوری را فراهم میکند و به شرکتها امکان میدهد به مشتریان ایمیل بفرستند و سریعاً به نتیجه آن دست یابند.
علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی در ایجاد آگاهی از برند و وفاداری مشتری تأثیرات بسیار زیادی دارد. با برقراری ارتباط منظم با مشتریان، آنها را به تداوم ارتباط با کسبوکارتان و همچنین برقراری ارتباط قویتر با کسبوکارتان ترغیب میکنید.
تا به امروز، ایمیل یکی از محبوبترین و متنوعترین رسانههای در دسترس بوده است. بازاریابی ایمیلی استراتژی است که در بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند به صورت زیر تعریف شود:
بازاریابی ایمیلی روشی برای ارسال پیام تجاری به شخص مورد نظر یا مجموعه افراد از طریق ایمیل است. این کار معمولاً شامل هرگونه ارتباط ایمیلی ارسال شده به یک مشتری موجود یا مشتری بالقوه است. تراکت
بازاریابی ایمیلی در ابتداییترین سطح، استفاده از ایمیل برای ترویج کسبوکار شماست. این ابزار برای ایجاد روابط با مشتریان بالقوه، آگاه و به روز نگه داشتن مشتریان فعلی نسبت به برند تجاری، ارائه کوپن (تخفیف یا پیشنهادات خرید) برای تشویق وفاداری مشتری و موارد دیگر استفاده میشود.
این ابزار یک نوع بازاریابی مستقیم است و با توجه به این که هیچ استفادهای از کاغذ نمیکند برای کیف پول شما و همچنین محیط زیست کاملاً به صرفه و مفید است.
شکل اولیه بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی روشی کاملاً ساده است که با استفاده از ابزارهای ایمیل، به ارسال ایمیلها تبلیغاتی به مخاطبان میپردازد. اکثریت قریب به اتفاق کاربران اینترنت دارای ایمیل هستند که به آنها امکان میدهد تعداد تقریباً نامحدودی پیام را به صورت آنی دریافت کنند.
طبق نظرسنجی انجام شده توسط Pew Internet ، حدود ۸۲ درصد از افراد بزرگسال در ایالات متحده از اینترنت استفاده میکنند و ایمیل یکی از سریعترین، ارزانترین و آسانترین راهها برای ارتباط بازاریابان با مشتریان است.
ایمیل ابزاری به شدت انعطافپذیر است که میتواند طیف گستردهای از پیامها را در خود جای دهد. پخش تراکت آگهیهای تبلیغاتی که از طریق ایمیل ارسال میشوند میتوانند بسیار ساده بوده و یا ظاهری پر زرق و برق و حاوی بستههای چندرسانهای داشته باشند.
طراحی، ساختاربندی و ظاهرسازی ایمیلهای تبلیغاتی به شرکت و محصول قابل فروش آن بستگی دارد. برخی از ایمیلهای تبلیغاتی فقط شامل متن هستند در حالی که برخی دیگر شامل تصاویر، فیلم و لیستی طولانی از لینکها هستند. بازاریابان تقریباً میتوانند هر پیامی را که میخواهند در قالب ایمیل ارسال کنند.
اهمیت و ضرورت استفاده از بازاریابی ایمیلی
ما در دنیایی زندگی میکنیم که بقایمان مبتنی است بر تواناییهای ما در اختراعات و ابداعات روشهای جدید و همچنین پیوستگی و تداوم در ابداعات تا بتوانیم راههای جدید و بهتری برای سازگاری با دنیای اطراف خود برقرار نماییم. برق، تلفن، رسانههای چاپی، همه این موارد اختراعاتی هستند که در زندگی ما تغییرات ایجاد کردهاند و به جامعه ما این امکان را دادهاند تا روشی را که ما زندگی را تجربه میکنیم، اصلاح کنند.
این اختراعات به ما این امکان را میدهند تا روشی را که به مولفههای مختلف زندگی خود میپردازیم، بازسازی کنیم. بدون جریان مداوم اختراعات، نسل بشر نمیتواند ادامه یابد.
در طول ۲۰۰ سال گذشته اختراعات بسیاری که باعث تغییر در زندگی شدهاند، وجود داشته است. بسیاری از ما به اندازه کافی خوش شانس بودهایم که این اختراعات را در زمان حیات خود تجربه کنیم و شاهد تغییرات بزرگ آنها باشیم به جای اینکه آنها را بخواهیم در کتابهای تاریخ مشاهده کنیم.
با شروع اولین آزمایشهای اینترنتی در اوایل دهه ۱۹۷۰، شاهد یکی از تحولات بزرگ جهان در ارتباطات بودیم: اختراع ایمیل، که به عنوان یک روش الکترونیکی برای مکالمههای فوری ایجاد شده بود. از آن زمان تاکنون، این وسیله ارتباطی به یک ابزار ضروری تبدیل شده است، که توسط کاربران اینترنت مورد پذیرش قرار گرفته است.
چگونه میتوان تیم بازاریابی و رضایت مشتریان را با یکدیگر هماهنگ کرد
7 نکته مفید که میتوانید امتحان کنید.
صاحبان کسب و کارها چگونه مشتریان خود را خشنود نگه دارند
۶ استراتژی فروش خارجی برای تیمهای فروش میدانی با کارایی بالا
چرا مهم است و چگونه میتوان آن را بهبود بخشید ؟
چشمانداز فروش و ۱۲ نکته اثربخش برای یک تماس گرم و صمیمی
ایده های فروش بیشتر و شش راه برای وادارکردن مردم به خرید از شما