شرکت پخش ماندگار : ادراک مشتری نسبت به برند شما به محصولات شما بستگی دارد. احساس مشتری به برند شما برمیگردد به تجربیات مستقیم و غیرمستقیمی که با محصولات شما داشتهاند. با نظارت بر احساس مشتری، میتوانید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و عملکردتان را بهبود ببخشید.
برای این کار باید دادههای کیفی و کمی گزارششده از مشتریان را جمعآوری کنید. برای به دست آوردن دید دقیقی از نظرات مشتریها درباره محصولات شما باید به منابعی مانند گزارشهای استفاده از محصول و مصاحبه با مشتری مراجعه کنید. اگر این دادهها را ندارید، برای کمک به جمعآوری این اطلاعات، به دنبال استفاده از ابزارهای بازخورد مشتری باشید.
چرا ادراک مشتری مهم است؟
اهمیت ادراک مشتری
بر اساس گزارشی از واکر (Walker)، اهمیت تجربیات مشتریان تا سال ۲۰۲۰ از اهمیت قیمت و کیفیت کالا سبقت خواهد گرفت؛ بهعبارتدیگر، ما از دنیایی پخش تراکت که احساس مشتریان از برند شما و کیفیت خدمات بتواند از مزیتهای رقابتی سنتی مانند قیمتگذاری، ویژگیها یا قابلیت استفاده برتری داشته باشد، دور نیستیم.
اگر در حال حاضر در بهبود تجربه و احساس مشتریان سرمایهگذاری نمیکنید، در معرض خطر هستید. ۵۰٪ از رهبران کسبوکارها، سرمایهگذاری در فناوریهای جدید را بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی خود در طی پنج سال آینده قرار دادهاند.
۸ روش برای بهبود تجربه و ادراک مشتری
۱٫ برای ادراک مشتری به درون نگاه کنید
برای اطمینان از اینکه شغل شما در راه درست حرکت میکند، فرصت دهید تا رویکرد خود را ارزیابی کنید. از خودتان بپرسید:
آیا در برقراری ارتباط با مشتریان، فعال هستید؟
آیا قبل از بروز مشکلی به آنها پخش تراکت مراجعه میکنید، یا تلاش میکنید تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به برای حل مشکل جمعآوری کنید؟
۲٫ یک رابطه عاطفی با مشتریان خود برقرار کنید
ادراک مشتری و رابطه عاطفی
۵- شکافهای مهارتی خود را قبل از بروز پر کنید
یک مشتری مدرن یا متخصص خدماتدهی به مشتری میداند که چگونه با مشتری مانند یک انسان رفتار کند نه فقط یک منبع درآمد. آنها میدانند چه موقع سؤالهای شفاف بپرسند و هنگامیکه جواب نمیگیرند چه کنند.
اینها همه مهارتهایی است که باید برای ایجاد حس مثبت و ادراک مشتری داشته باشند.
اما این رویکرد ماهرانه در خدماتدهی و ارتباط با مشتری بدون آموزش مناسب و تعهد به یادگیری مستمر صورت نمیگیرد. ازآنجاییکه استاندارد تراکت صنعت برای پاسخگویی به خواستههای مشتری توانا و آگاه، همچنان در حال تغییر است، افراد در نقشهای مشتری مداری باید سرعت بیشتری داشته باشند.
برای به حداکثر رساندن مزیت رقابتی خود، مهم این است که شما هم بهعنوان یک فرد و هم سازمان، از مهارتها و زمینههای خدماتی که نیاز به پیشرفت دارند، آگاه باشید و همچنین مایل به سرمایهگذاری در نرمافزار و آموزش برای پر کردن شکافهای مهارتی باشید.
۶٫ دادهها را تجزیهوتحلیل کنید
دادههای مربوط به مشتریان اطلاعاتی است که فقط توسط یک تیم قابل دسترسی است. اگر شخص دیگری بخواهد آن اطلاعات را ببیند، باید تراکت با تیمی که صاحب آن است، ارتباط برقرار کند.
این نهتنها روندهای اداری را کند میکند بلکه تعامل منفی با مشتریان ایجاد میکند. مشتریان شفافیت میخواهند و اگر فکر کنند شما از دادن اطلاعات خودداری میکنید، بهراحتی ناامید میشوند.
بهعنوانمثال، خطوط هوایی اغلب به دلیل خدماتدهی ضعیف به مشتری موردانتقاد قرار میگیرند. دلیل آن این است که امنیت فرودگاه از دادن اطلاعات به کارمندان خودداری میکند. با تأخیر یا لغو پروازها، کارکنان در ورودی اجازه ندارند جزئیات خاصی درباره مشکل را فاش کنند.
مگر اینکه در یک خط مستقیم هوایی باشید، تبلیغات احتمالاً مشاغلتان با پروتکل امنیتی شدید محدود نخواهد شد. درحالیکه ممکن است شما دارای اطلاعات حساسی داشته باشید، بیشتر اطلاعات هنگام دسترسی به نیاز مشتری بهراحتی قابل دسترسی هستند. این جایی است که مدیریت دادهها نقش اساسی در افزایش حس مثبت مشتری دارند. نرمافزار مناسب مدیریت دادهها منجر به تعامل شخصیتر و درک بهتر مشتری میشود. تبلیغات
«تحقیقات ما از صدها برند نشان میدهد که مؤثرترین راه برای به حداکثر رساندن وفاداری مشتری، حرکت به فراتر از رضایت مشتری و ارتباط با مشتریان در یک سطح عاطفی است، بهعبارتدیگر بهرهبرداری از انگیزههای اساسی و تحقق نیازهای عاطفی عمیق و اغلب ناگفته آنها.
در مورد آن فکر کنید: برای ایجاد اوراق قرضه قوی و ایجاد یک تجربه مثبت، باید از طریق هر تماس بهطور فعال علاقه و تعهد طولانیمدت خود تبلیغات را به مشتریانتان نشان دهید. این کار شما را مم میکند که فراتر از سطح حرکت کنید و بهطور فعال به نیازها و اهداف مشتری گوش دهید.
دریافت
درک
خلاصه
پرسش
این فرآیند «استخراج» شما را مجبور میکند خوب گوش دهید، ضمن اینکه به مشتری اجازه میدهید صریح و آزادانه در مورد نگرانیها، مشکلات یا شکایات خود صحبت کند. هرچه بیشتر آنها فاش میشوند و شما فرصت خوبی برای رفع نقاط ضعف خود پیدا کرده و با رفع نیازهای آنها تجربه خوبی برای آنها ایجاد میکنید.
۳٫ در مسیر کسب ادراک مشتری مثبت سخن بگویید
دکتر باربارا فردریکسون (Dr. Barbara Fredrickson)، محقق برجسته میگوید که احساسات مثبت قدرت آزاد کردن ما را از قیدوبندها دارند؛ بهعبارتدیگر، این احساسات به ما امکان میدهند بیشتر ببینیم، آنها دیدگاه ما و درک ما از امکانات را تغییر میدهند.
مشکلی که وجود دارد این است که تبلیغات مردم اغلب در معرفی این نوع احساسات مثبت و ادراک مشتری در دنیای کسبوکار تردید دارند تحت این تصور که مناسب نیستند یا کوچک شمرده میشوند؛ اما طبق تحقیقات دانشگاه حیفا، استاد دانا یاگل (Dana Yagil)، سرکوب احساسات بین فردی کارکنان و مشتریان میتواند به کاهش رضایت مشتری منجر شود.
«افرادی که در تعامل روزانه با مشتریان به آنها خدمات مشاوره تبلیغاتی ارائه میدهند، قطعاً احساساتی دارند که سرکوب این احساسات طبیعی، مثبت و منفی، یک اشتباه است.»
«بیان احساسات مثبت طبیعی به خوبی توسط طرف مقابل پذیرفته شده و احتمالاً بر رضایت و ادراک مشتری مشتری و وفاداری مشتری تأثیر مثبت دارد.»
۴٫ به ثبات متعهد باشید
هنگام ارزیابی ثبات، مهم است که به عقب برگردید و نقش آن را در فرایند آشنا سازی مشتریان جدید با محصولات و خدمات شرکت خود بررسی کنید. برای جلب رضایت و ادراک مشتری مشتری، ابتدا باید بدانید که افراد برند شما را چگونه می ببینند.
برای دستیابی به این اطلاعات چیزهایی مانند مشاوره تبلیغاتی احترام و صداقت لازم است تا بتوانید از آنها بهعنوان چارچوبی برای تعامل با مشتریانتان استفاده کنید. البته، در مورد نحوه اتخاذ و اعمال این مقادیر در تعامل با مشتری خاص، باید انعطافپذیر باشید.
چگونه میتوان تیم بازاریابی و رضایت مشتریان را با یکدیگر هماهنگ کرد
7 نکته مفید که میتوانید امتحان کنید.
صاحبان کسب و کارها چگونه مشتریان خود را خشنود نگه دارند
۶ استراتژی فروش خارجی برای تیمهای فروش میدانی با کارایی بالا
چرا مهم است و چگونه میتوان آن را بهبود بخشید ؟
چشمانداز فروش و ۱۲ نکته اثربخش برای یک تماس گرم و صمیمی
ایده های فروش بیشتر و شش راه برای وادارکردن مردم به خرید از شما