چند روز پس از زمان آموزش، متوجه شدم که رویکرد فروش من اشتباه است. در حقیقت تمایل داشتم که توضیح دهم، خدمات ما در چه زمینهای است و چگونگی این کار را برای هرکسی که مایل به شنیدن بود، توضیح دهم. من تراکت وقت زیادی را برای گفتگو با افراد فاقد صلاحیت هدر دادم که هرگز نمیتوانستم آنها را راهنمایی کنم و بعید بود که کسی بتواند به من کمک کند. از همه بدتر، من آنها را با صحبت کردن در مورد خودم بی رغبت کردم.
یک فرآیند فروش خوب شامل اسکریپتهایی است که نمونه سوالات و بیانیهها و همچنین کتابهایی را ارائه میدهند که چه سناریوهای احتمالی ممکن است در تماسهای فروش رخ دهند. میدانم که بیشتر شرکتهای کوچک تراکت و زودهنگام قبل از ایجاد فرآیند فروش، فروشندگانی را استخدام میکنند که معمولا یک دستور العمل برای فاجعه هستند. فروشندگان به ندرت یک چارچوب مستند نسبت به تعیین احتمال خرید برای آینده دارند که منجر به عملکرد متناقض میشود. مشاوره تبلیغاتی
یک روش انتخاب کنید و از آن استفاده کنید
کیفیت فروش و روش ها
شما از نحوه کمک صورت گرفته برایتان در مقیاس بندی سازمان خود شگفت زده خواهید شد.
عدم آموزش فرآیند کیفیت فروش
اگر یک فروشنده حداقل قبل از شروع، برخی از کلاسهای آموزش را دریافت کند، برای موفقیت آماده میشود. به طور معمول، این آموزش نماینده فروش باید حداقل چند ماه اول، حتی پس از فروش فعال آنها، ادامه یابد. در HubSpot، ما افراد را بعد مشاوره تبلیغاتی از گذشت یک ماه آموزش، در حوزه تماس قرار میدهیم، که شامل نسخه شدیدتری از روند پردازش مشتری یعنی اجرای روش و نرم افزار ورودی برای وب سایت ما است. آنها چند مایل در فکر مشتری قدم میزنند.
افرادی که به تیمهایی متصل میشوند که خریداران متخصصی دارند، تا زمانی که دو ماه تمرین کامل نداشته باشند، سهمیه نخواهند داشت. تراکت در آخر، تمام تیمها پس از حضور در حوزه تماسها، چندین ساعت تمرین متناسب با نقش خود را دریافت میکنند.
کیفیت فروش و آموزش
ناتوانی در تشخیص به دلیل نبود اطلاعات کیفیت فروش
سازمانهای فروش خوب باید در هر مرحله از فرآیند و همچنین نسبتهای بین مراحل، دادههای مربوط به سطح فعالیت فروشنده را داشته باشند. مشاوره تبلیغاتی برای مثال، تعداد تلاشهای هر فروشنده برای هر اقدام باید به صورت روزانه اندازه گیری شود، در حالی که باید تعداد تماسهای دارای صلاحیت در هفته گزارش شوند. تشخیص اینکه چه زمانی فروشنده برای دیدن اطلاعات کاملا واجد شرایط است، بسیار آسان است.
برای مثال، اگر یک فروشنده در اولین تماس برنامهریزی شده خود و یا پایینترین حد ممکن بعد از ارائه، تعداد زیادی نمایش را نشان ندهد، به احتمال زیاد دارای صلاحیت لازم نیست. شرکتهایی که میزان فعالیتها و نرخ تبدیل را بین هر مرحله از فرآیند فروش ردیابی نمیکنند، غالبا قادر به تشخیص مشکل صلاحیت نیستند. تراکت
اگر این مورد برای شما نا آشنا است، توصیه میکنم نسخه ای از فرمول شتاب کیفیت فروش مارک روبرج را تهیه کنید.
در این کتاب، مارک چگونگی عملکرد این سه چیز را در HubSpot، یک فرآیند فروش با یک چارچوب دارای صلاحیت، برای تیم خود و یک سیستم اندازه گیری که به ما امکان تشخیص مسائل فروش در سطح مسئولان را آموزش می دهد، در مسیر ما برای ۱۰۰ میلیون دلار درآمد، به اشتراک میگذارد.
مدیران فروش نمیدانند پخش تراکت چگونه باید بهطور موثردرباره کیفیت فروش مدیریت کنند
مربیگری ضعیف کیفیت و اشتباهات فروش
یک نماینده فروش که تلاش میکند تا با صلاحیت مؤثر عمل کند، ممکن است مهارت مناسب را از مدیر فروش خود دریافت نکند. اسکریپتها، کتابها فرآیندی پخش تراکت مهم هستند. اما مربیگری در سطح معامله از طریق آماده سازی قبل از تماس و پرداخت هزینههای پس از تماس، بهترین روش برای آموزش مهارت های فروش است، زیرا این امکان را به شما میدهد تا فروشندگان بلافاصله آنچه را که یاد میگیرند، اعمال کنند.
جلسات مربیگری باید ترکیبی از بررسیهای تماس، طوفان مغزی مرحله بعدی و نقشهای مدیر باشند. برای مؤثر بودن، جلسات مربیگری کیفیت فروش باید از یک چارچوب صلاحیت پیوسته برای جدا کردن معامله استفاده کرده و در پخش تراکت تعیین مراحل بعدی به نماینده فروش کمک کنند. چارچوبها به بازرسان کمک میکنند تا الگویی را کشف کنند که در شرایط مشابه آینده میتوانند از آن استفاده کنند.
مربیگری باید به صورت یکجا اتفاق بیفتد که رویکرد و دستورالعمل برای فرد مناسب باشد، اما مربیگری گروهی به طرز چشمگیری تراکت در طوفان مغزی و همچنین به اشتراک گذاری و تقویت بهترین کارها کمک میکند. علاوه بر این، امر دستیابی به خرید برای مربیگری یک به یک کمک میکند، زیرا مسئولان داستانهای موفقیت سایر مسئولان کیفیت فروش را میشنوند.
بعد از استخدام ریک و دیو، من در یک پخش تراکت شب شاهد رشد کیفیت فروش موفقیت در فروش نبودم. اما، تا پایان سه ماه، در مرحله مقدماتی بهتر شدم و شروع کردم به معاملات بیشتری از ظرفیت موجودمان انجام دادن.
به یاد دارم خیلی زود پس از پیوستن به HubSpot، سال ها به عنوان رهبر فروش HubSpot، به بسیاری از فروشندگان روشهای انجام این کار را آموزش دادم و آنها نیز به نوبه خود هزاران شریک موسسات بازاریابی مشاوره تبلیغاتی ما را آموزش دادند تا این کار را بهتر انجام دهند. به طوری که برایان هالیگان میگفت: من هرگز کسی را توانمندتر و شایسته تر از شما ندیدهام .
همانگونه که مشاهده میکنید، از زمانی که این درس سخت را از ریک و دیو آموختم، برای ایجاد اهمیت نسبت به فرآیند صلاحیت پخش تراکت فروش، وارد مأموریت شدم. در این مرحله، بسیاری از تله ها را مشاهده کردم که مسئولان، مدیران و تمام تیم ها مثل ما در آن قرار می گیرند.
در این مقاله ایران مدیر به شما خواهم گفت که هشت دلیل وجود دارد که فرآیند کیفیت فروش شما کارآمد و مناسب نیست و چگونه پخش تراکت می توان آن را اصلاح کرد. این موضوعات در سه دسته مجزا قرار میگیرند.
۱٫ عدم صلاحیت کافی فروشندگان و کیفیت فروش
کیفیت فروش و فروشنده
فروشنده اغلب یک مشکل است. فروشنده شما از کدام یک از موارد زیر رنج می برد؟
فروشندگان فکر می کنند مشاوره تبلیغاتی که بدون داشتن صلاحیت لازم و علم به کیفیت فروش میتوانند موفق باشند: بعضی اوقات، یک فروشنده، فروشی را با موفقیت و بدون رعایت فرآیند صلاحیت فروش تجربه کرده است. فروشندگانی که براساس تراکت روابط، در نقش مدیریت حساب یا در یک محل فروش مشاوره تبلیغاتی معاملاتی که در آن شرایط صلاحیت کاملا غیر ضروری است فروش داشته اند، اغلب در واجد شرایط بودن کاملا مشکل دارند. آنها در صورت نیاز به فروش یک محصول پیچیده یا رویکرد می، سعی میکنند فاصله بگیرند.
فروشندگان در کسب صلاحیت لازم ناتوان هستند: برخی از فروشندگان میترسند سوالات دشوار بپرسند. آنها ممکن است نیاز به پخش تراکت تأیید شدن، ترس از رد شدن یا ضعف در مقابل پول داشته باشند که مانع از پرسیدن سوالاتی که فکر میکنند بی ادبانه یا نامناسب هستند، شود؛ سوالاتی که آنها از رسیدنشان میترسند باعث میشود مشتری از آنها بیزار شود و کیفیت فروش پایین بیاید.
فروشندگان خودپسند: بعضی از فروشندگان فکر میکنند که کیفیت فروش ، فقط متکی به آنها است. ایشان فکر میکنند که فروششان؛ به جای این که به مردم در حل مشکلات کمک کند، پیروزی است. این فروشندگان عموما به مشتری بالقوه خود اهمیت نمیدهند،
و همهی آنها نام بدی برای ما به ارمغان میآورند. پخش تراکت اما تعداد معدودی هنوز موفق هستند، حتی اگر به ندرت از صلاحیت لازم برخوردار باشند، ترجیح میدهند درصد بالایی مشتری داشته و غالبا به این صورت عمل میکنند.
مشاوره تبلیغاتی فکر نمیکنم این فروشندگان در آینده پیروز شوند زیرا بیشتر مشتریان خواستار همفکر هستند نه یک بازیگر. اما بعضی هنوز هم از آن فاصله میگیرند و تمایلی به بهتر شدن ندارند.
برای جلوگیری از مشکلات صلاحیتی ناشی از تیم فروش، توصیه من این است افرادی را که هر یک از سه صفت فوق را نشان میدهند، استخدام نکنید. پخش تراکت با استفاده از ارزیابی فروش آنها را آزمایش کنید و از آنها بخواهید که ارتباطی صحیح برقرار کنند و دارای صلاحیت کافی باشند.
با این وجود، اگر خود را در میان تیمی یافتید که به هر دلیلی توانایی یا صلاحیت بالابردن کیفیت فروش را ندارند، شما مسئول هستید. تراکت
۲٫ فرآیندهای فروش بی اثر
همچنین موضوع میتواند شکست در تجهیز تیم فروش به فرآیند فروش مناسب و آموزش، مانند سناریوهای زیر باشد.
نبود چارچوب صلاحیت کیفیت فروش
اگر یک فروشنده فرآیند فروش و چارچوب صلاحیت پخش تراکت مشخص را نشناسد، سوالات مناسبی را برای پرسیدن در آینده نمیداند و حتی نمی داند چه زمینه هایی را برای کشف بررسی کند.
چگونه میتوان تیم بازاریابی و رضایت مشتریان را با یکدیگر هماهنگ کرد
7 نکته مفید که میتوانید امتحان کنید.
صاحبان کسب و کارها چگونه مشتریان خود را خشنود نگه دارند
۶ استراتژی فروش خارجی برای تیمهای فروش میدانی با کارایی بالا
چرا مهم است و چگونه میتوان آن را بهبود بخشید ؟
چشمانداز فروش و ۱۲ نکته اثربخش برای یک تماس گرم و صمیمی
ایده های فروش بیشتر و شش راه برای وادارکردن مردم به خرید از شما